Egmont gir opp sin virale supersatsing.

Egmont vil ikke lenger tro på Superlike - legger ned etter et drøyt år

Hadde ambisjoner om å bli Norges ledende virale nettsted.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

- Superlike har vært og har vært et viktig læringsprosjekt. Etter en evaluering har Egmont besluttet å avvikle dette, sier Monica Lid, Digitalredaktør i Egmont Publishing.

Her kan du lese om ambisjonene da Superlike ble startet opp i oktober i fjor: Du vil ikke tro hva Egmont har lansert. Eller, jo, klart du vil

Superlike satset på å bli en konkurrent til Nordlys-eide Buzzit, som havnet i problemer da Aftenposten avslørte at redaksjonen hadde forsynt seg grovt av innhold fra andre i mediebransjen og fra sosiale medier.

Digitalredaktør Monica Lid i Egmont Publishing.
Foto: Frederik Ringnes

- Det er viktig for oss at vi skal forholde oss til det etiske regelverket. Vi har gått noen ekstra runder etter de utfordringene Buzzit er kommet ut i. Vi mener vi skal slippe å måtte gå gjennom det samme som dem, sa direktør for digitale medier, Kyrre Svae i Egmont Publishing til Journalisten.no ved lanseringen av Superlike.

Nå er det hele over.

- Jeg er stolt av innsatsen til de teamene som har jobbet med Superlike og som blant annet har fått nettstedet til topps på den norske blogglisten. Vi har erfart mye, både teknologisk og redaksjonelt, som vi vil dra nytte av videre. Men en samlet vurdering gjør at vi nå velger å avslutte satsningen, sier Lid.

Hun legger til:

- Brukervanene endrer seg hurtig, og vi kommer til å fortsette å satse når vi ser muligheter i markedet.

 

 
Powered by Labrador CMS