Analytikerne venter at salg av Adevinta-aksjer vil gi Schibsted og den nye konsernsjefen Kristin Skogen Lund mellom to og tre milliarder kroner. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix

Salg av aksjer i nytt rubrikkselskap kan gi «nye » Schibsted mellom to og tre milliarder kroner

Selger seg ned i nytt selskap.

Publisert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted skiller ut den internasjonale rubrikk-virksomheten utenfor Norden i det nye selskapet Adevinta.

Det ble klart under en ekstraordinær generalforsamling i mediekonsernet mandag morgen. Adevinta skal drive digitale markedsplasser i 16 europeiske land, Latin-Amerika og Nord-Afrika, ifølge en børsmelding.

Selskapet skal gå på børs 10. april i år, og planen er at Schibsted skal selge seg ned og sitte med 60 prosent av aksjene når det nye selskapet skal listes på Oslo Børs. Analytikerne venter at dette vil gi Schibsted og den nye konsernsjefen Kristin Skogen Lund mellom to og tre milliarder kroner, skriver Kampanje.

Powered by Labrador CMS