Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
Audun Solberg går fra VG til Aftenposten for å lede en satsing på papirprodukter, skriver Aftenposten i en pressemeling.
– Ny teknologi skaper nye muligheter også på papir, og vi skal sikre høy kvalitet på papirproduktene våre i lang tid, sier sjefredaktør Trine Eilertsen i Aftenposten i pressemeldingen.
Aftenposten har 200.000 papirabonnenter og omsetter papirprodukter for én milliard kroner. Porteføljen inkluderer noen av landets største nyhetsprodukter på papir: Aftenposten, A-magasinet, Aftenposten Junior og en variert magasinportefølje, skriver mediehuset.
- For noen år siden var offentligheten preget av stemmer som dømte papir nord og ned, men vi har ikke sett den entydige utviklingen de dystre spådommene bygget på, sier Eilertsen.
– Ny teknologi innen trykk og avisproduksjon skaper muligheter, og de vil vi utnytte. Vi har en en solid gruppe lesere som ønsker å lese og betale for kvalitetsinnhold på papir, fortsetter hun.
Nå samler Aftenposten produksjonen og utviklingen av papirproduktene under én leder: Audun Solberg.
Solberg har lang erfaring fra produksjonsmiljøet i VG. Han har de siste årene vært redaktør print og direktør avissalg i mediehuset og har en bakgrunn som inkluderer rollene vaktsjef og desksjef i avisen.
- I tillegg til å være en viktig kilde til nyheter og innsikt for svært mange mennesker, er Aftenpostens papirprodukter også et fundament for utvikling og innovasjon digitalt. Mulighetene er mange, og jeg gleder meg til å gi mitt bidrag til at Aftenposten fortsatt skal levere aviser og magasiner av svært høy kvalitet, sier Solberg.