Sjefredaktør Trine Eilertsen i Aftenposten skal lyse ut en rekke stillinger for å styrke posisjonen i Oslo.

Aftenposten trapper opp Oslo-dekning for millioner:
Lyser ut flere stillinger

Framskynder planer etter nyheten om ny Oslo-avis.

Publisert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Aftenposten spytter inn 20-25 millioner kroner for å «styrke posisjonen» i Oslo, melder avisa selv fredag.

– Aftenposten har en sterk posisjon i Oslo og skal styrke den nå. Vi skal ikke lage et eget produkt i første fase, men skal teste ulike modeller for å sikre at vår journalistikk om Oslo når de rette folkene, sier sjefredaktør Trine Eilertsen.

Hun beskriver at en god del av satsinger består av stillinger som lyses ut nå.

Grepet fra Aftenposten kommer i lys av at Amedia lanserer Oslo-lokalavisen Avisa Oslo ved månedsskiftet, selv om Eilertsen opplyser å ha jobbet med planene tidligere i år.

– Det er klart at da Amedia kom nå, så måtte vi gjøre det raskere. Sånn sett er det konkurransen som har fått oss til å sette opp farten, sier hun til egen avis.

Amedia har meldt at Avisa Oslo skal bygge opp en redaksjon med 35 redaksjonelle medarbeidere.

Powered by Labrador CMS