Skuespiller Johnny Depp utenfor rettssalen i Fairfax, Virginia.

Johnny Depp vs Amber Heard

20 milliarder visninger for Johnny Depp-emneknagg på Tiktok

Vanvittig trykk rundt kjendisrettssak.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Rundt 18 millioner amerikanere ser på fjernsynssendte nyhetssendinger hver kveld.

Til sammenligning har én enkelt emneknagg, hashtag, om rettssaken mellom Johnny Depp og Amber Heard fått 18 milliarder visninger på det sosiale mediet Tiktok, skrev blant andre BBC.com tidligere denne uka.

Et par dager etter er emneknaggen oppe i 20 milliarder visninger.

Det er hashtaggen #justiceforjohnnydepp som kan vise til det mildt sagt oppsiktsvekkende tallet.

Fra tidlig i saken var det klart at en «overveldende andel» av innlegg kom til støtte for Johnny Depp i saken mot ekskona, skriver BBC.com. Den tilsvarende emneknaggen for Amber Heard har «bare» 78 millioner visninger på Tiktok.

Det sosiale mediet har gått varmt med videoer om og fra den direktesendte ærekrenkelsessaken.

Den opphetede stemningen har norske medier også balet med de siste ukene:

– Det vi fort fant ut av, rent presseetisk og redaksjonelt, er at pressen har fått en viktig rolle i denne saken med tanke på hvordan den blir presentert i sosiale medier. Der kommer det små snutter fra rettssalen tatt ut av sammenheng, og Heard har vært utsatt for en vanvittig svertekampanje, har redaksjonssjef Hans-Martin Thømt Ruud i Dagbladet tidligere uttalt til Journalisten.

Powered by Labrador CMS