Vinneren av Årets mediehus i 2019, Budstikka, er nå på Amedias hender.

Toppsjefen får millionbonus etter salget av Budstikka

Salget av Budstikka gir 130 millioner i utbytte, og direktørbonus.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ved slutten av fjoråret ble det klart at Amedia kjøper Budstikka. Kjøpet ble fullført i mars i år og sikret morselskapet Asker og Bærums Budstikke Holding (ABBH) en pris på 130 millioner kroner.

Salget får aksjonærene nyte godt av og styret foreslår nå et utbytte på 16,50 kroner per aksje, som tilsvarer salgssummen fra Budstikka.

Forslaget om utbytte skal avgjøres på ekstraordinær generalforsamling i dag klokken 16.00, og i forslaget kommer det frem at selskapets administrerende direktør, Terje Tandberg, vil få utbetalt bonus som følge av salget.

Administrerende direktør Terje Tandberg.

Han vil motta en ekstraordinær bonus på 1,2 millioner kroner for sitt meget omfattende arbeid med salget av aksjene til Amedia, skriver styret i ABBH.

De begrunner bonusen med at morselskapet oppnådde en god løsning for Budstikka, og en god salgspris.

Journalisten har ikke lyktes å komme i kontakt med styreleder Odd R. Øie i ABBH.

Powered by Labrador CMS