– Vi skal dekke hele energibransjen, og jeg gleder meg til å komme i gang, sier Anders Lie Brenna.

Watch Media

Anders Lie Brenna blir redaktør for ny energiavis

Watch Media trapper opp satsingen i Norge og lanserer om kort tid et nytt nyhetsnettsted for energibransjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Watch Media lanserer EnergiWatch i Norge, skriver selskapet i en pressemelding. Den nye nettavisen skal følge selskapene og menneskene i energibransjen tett.

Redaktør for nettstedet blir Anders Lie Brenna, som i dag er norsk korrespondent for danske EnergiWatch. Brenna har blant annet bakgrunn som journalist og redaktør i enerWE og Europower, bransjenettstedene som fusjonerte i 2021.

– Den norske energibransjen spiller en nøkkelrolle for Norge, Europa og verden, og jeg tror det trengs mye mer næringslivsjournalistikk om mulighetene og utfordringene for personer og bedrifter i bransjen. Vi skal dekke hele energibransjen, og jeg gleder meg til å komme i gang, sier Brenna i pressemeldingen.

EnergiWatch blir den fjerde bransjeavisen Watch Media lanserer i Norge.

– Energibransjen er en av de viktigste bransjene i norsk næringsliv, kanskje den aller viktigste, og vi ser at det både er plass og behov for et ambisiøst og uavhengig redaksjonelt medie som tar hele bransjen på alvor. Både når det går bra og når det går dårlig. Vi står for kritisk og fair næringslivsjournalistikk med fokus på substans. Det skal også være fundamentet for EnergiWatch, sier internasjonal redaktør Rasmus Emborg i Watch Media.

Watch Media er eid av mediekonsernet JP/Politikens Hus, som er Danmarks største avishus. Under Watch-merket driver selskapet 16 danske bransjemedier. Et av dem er EnergiWatch, som dekker den danske energibransjen, og som vil få et tett samarbeid med den norske søsteravisen. Samtidig utgir Watch Media det engelskspråklige mediet EnergyWatch.com.

I den norske medieporteføljen har selskapet fra før FinansWatch, EiendomsWatch og AdvokatWatch.

– Vi er veldig glade for at være i Norge, hvor det er et stort potensiale for B2B-medier. Der har våre første norske medier blitt tatt godt imot, og vi har også store forventninger til EnergiWatch, som skal gi leserne eksklusive nyheter og oversikt over hva som beveger seg i bransjen, sier Emborg.

Powered by Labrador CMS