– BT er allerede tett på det som skjer, og nå er det riktig å satse enda mer på kvalitetsjournalistikk om bylivet, sier sjefredaktør Frøy Gudbrandsen.

BT satser hardere på den lokale journalistikken. Skal ansette syv redaksjonelle medarbeidere

– Kommer til å merke at vi nå satser mer også på den nære journalistikken i Bergen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Bergens Tidende hadde en god utvikling i fjor, og potensialet for ytterligere vekst er fortsatt stort. I 2021 skal vi gi leserne våre et enda bedre tilbud. De skal få kraftfull og relevant journalistikk, som er tett på hverdagen til folk i Norges nest største by, sier sjefredaktør Frøy Gudbrandsen ifølge en pressemelding.

For å få til dette, skal mediehuset nå rekruttere syv nye redaksjonelle medarbeidere på fulltid, primært for å styrke lokaljournalistikken i Bergen.

Denne stortstilte satsingen ble vedtatt i et styremøte rett før jul, skriver avisen i pressemeldingen.

– BT er allerede tett på det som skjer, og nå er det riktig å satse enda mer på kvalitetsjournalistikk om bylivet. Dette skal vi gjøre uten at det går på bekostning av andre områder. Vi skal dekke både byen og regionen med full tyngde, sier Gudbrandsen.

I løpet av et par måneder lanserer mediehuset også en helt ny nyhetspodkast.

– I tillegg til korona-situasjonen, blir dekningen av stortingsvalget noe av det viktigste vi gjør i år. Både klimajournalistikken og den undersøkende journalistikken skal få enda mer plass i 2021, forteller sjefredaktøren.

Hun legger til:

– Det er takket være abonnentene våre at vi har mulighet til å investere i journalistikken, slik vi gjør nå. De kommer til å merke at vi nå satser mer også på den nære journalistikken i Bergen.

Rekrutteringen av de nye medarbeiderne begynner omgående.

Powered by Labrador CMS