Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
19. april i år lanserte Dagbladet TV web-TV-serien «Sexpå60». Etter 35 dager har antall visninger passert én million.
– At vi kom så raskt opp i så høye seertall var uventet. Du kan si vi er tatt littpåsengen, sier produsent Sondre Rahm i en pressemelding.
I samarbeid medsexolog Susanne Eidem har han laget serien som består av 15 episoder med60sekunders seksualundervisning rettet mot yngre målgrupper.
Rahm er imidlertid ikke spesielt overrasket over at interessen for serien er stor.
– I serien kommer det fram at Norge er et godt sexland. Ettersom interessen for temaet er høy og den daglige trafikken til Dagbladet stor, er det ikke sjokkerende at tallet blir høyt.
Ideen til serien dukket opp etter et redaksjonsbesøk i den sveitsiske avisa 20Minuten, der de har en tilsvarende serie, «Sexin60sekunden», skriver Dagbladet i pressemeldingen.
– Vi i Dagbladet likersexog skal være godepåå lage journalistikk om det, sier redaksjonssjef Bjørn Carlsen i Dagbladet TV.
– Dette er et slags opplysningskontor for en yngre målgruppe, skreddersyddpånett-TVs premisser. Det er passe tempo, ett tema i hver episode og hver episode varer i bare60sekunder. Serien er kvalitativ, grundig og underholdende. At den i tillegg er pirrendegjør ingenting, sier redaksjonssjefen.
Dagbladet opplyser videre at produsent Rahm ble pappa ni måneder etter at serien ble innspilt sommeren 2020. Det skal ikke være noen direkte koblinger mellom de to hendelsene.