Redaksjonssjef Bjørn Carlsen i Dagbladet TV slår fast at Dagbladet liker sex.

Milliontall for Dagbladets sexserie

– Vi i Dagbladet liker sex og skal være gode på å lage journalistikk om det.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

19. april i år lanserte Dagbladet TV web-TV-serien «Sex 60». Etter 35 dager har antall visninger passert én million.

– At vi kom så raskt opp i så høye seertall var uventet. Du kan si vi er tatt litt sengen, sier produsent Sondre Rahm i en pressemelding.

I samarbeid med sexolog Susanne Eidem har han laget serien som består av 15 episoder med 60 sekunders seksualundervisning rettet mot yngre målgrupper.

Rahm er imidlertid ikke spesielt overrasket over at interessen for serien er stor.

Produsent og pappa Sondre Rahm.

– I serien kommer det fram at Norge er et godt sexland. Ettersom interessen for temaet er høy og den daglige trafikken til Dagbladet stor, er det ikke sjokkerende at tallet blir høyt.

Ideen til serien dukket opp etter et redaksjonsbesøk i den sveitsiske avisa 20Minuten, der de har en tilsvarende serie, «Sex in 60 sekunden», skriver Dagbladet i pressemeldingen.

– Vi i Dagbladet liker sex og skal være gode å lage journalistikk om det, sier redaksjonssjef Bjørn Carlsen i Dagbladet TV.

– Dette er et slags opplysningskontor for en yngre målgruppe, skreddersydd nett-TVs premisser. Det er passe tempo, ett tema i hver episode og hver episode varer i bare 60 sekunder. Serien er kvalitativ, grundig og underholdende. At den i tillegg er pirrende gjør ingenting, sier redaksjonssjefen.

Dagbladet opplyser videre at produsent Rahm ble pappa ni måneder etter at serien ble innspilt sommeren 2020. Det skal ikke være noen direkte koblinger mellom de to hendelsene.

Powered by Labrador CMS