– Kampanje er ikke noe one man show og det skal også gjenspeiles på eiernivå, sier ansvarlig redaktør Knut Kristian Hauger (foran til venstre). Her sammen med medeierne Nina Gade Tenvik, Emilie Eloranta Rosshol og Dag Robert Jerijervi.

Årsresultat for Kampanje AS

Ansatte inn på eiersiden i Kampanje

– Fjoråret ble fantastisk på mange måter med resultater, lesertall og abonnementssalg på rekordnivåer, sier ansvarlig redaktør Knut Kristian Hauger.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I 2019 solgte Hilde Nyman og Erlend Fossbakken seg ut av Kampanje, og ansvarlig redaktør og daglig leder Knut Kristian Hauger ble sittende igjen som eneeier. Men nå er flere ansatte tilbake på eiersiden i Kampanje Media AS.

Hovedeiere i dag er kommersiell direktør Nina Gade Tenvik (23 prosent) og Hauger (71 prosent), men inne på eiersiden er også redaksjonssjef Dag Robert Jerijervi (5 prosent) og markedsansvarlig Emilie Eloranta Rossholt (1 prosent).

– Kampanje er ikke noe one man show og det skal også gjenspeiles på eiernivå. Det er med stor glede vi kunne invitere flere ansatte inn på eiersiden, sier Tenvik i en pressemelding. Hun er selskapets styreleder.

Fjoråret ble et sterkt år for Kampanje Media med kraftig vekst både i omsetning og resultat. Driftsresultatet endte på ti millioner kroner og aldri har Kampanje Media tjent mer penger. Resultatet for 2021 ble seks millioner kroner, en vekst på 150 prosent, skriver selskapet i pressemeldingen.

– Fjoråret ble fantastisk på mange måter med resultater, lesertall og abonnementssalg på rekordnivåer. Aldri har innholdet til Kampanje blitt konsumert av så mange og aldri har merkevaren Kampanje stått sterkere, sier ansvarlig redaktør Hauger.

– Det har vært jobbet svært godt og jeg må legge til at vi i perioder har opplevd å være kraftig underbemannet. Men vi har funnet en modell som fungerer, og det er hyggelig å se at nisjemedier også kan leve godt uten pressestøtte. Nå skal vi bruke deler av overskuddet til å investere enda mer penger i journalistikken, hente inn flere nye journalister og investere videre i nye video- og podkast-konsepter, sier han.

Kommersiell direktør Tenvik legger til:

– Vi evnet også å transformere kurs og konferansene våre til digitale produksjoner med stor grad av suksess, og opprettholdt nivået på deltagere også i koronaåret i 2021. Det er vi også meget godt fornøyd med og litt stolte av.

Kampanje Media sysselsatte i 2021 ni årsverk.

Årsresultat for 2021 Kampanje Media AS

Kampanje 2021 2020 Endring i prosent
Omsetning23,716,3+ 45,4
Driftsresultat10,04,0+ 150
Resultat før skatt9,93,9+ 154

Alle tall i millioner kroner.

Powered by Labrador CMS