Hilde Nyman, Erlend Fossbakken og Knut Kristian Hauger (midten) er blitt enige om å skille lag. Foto: Kampanje

Selger aksjene og slutter i Kampanje

Hilde Nyman og Erlend Fossbakken forlater medieselskapet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Ti år etter etableringen av Kampanje som eget medieselskap, endres eierskapet på ny når de tre partnerne Hilde Nyman (28 prosent), Erlend Fossbakken (28 prosent) og Knut Kristian Hauger (44 prosent) er blitt enige om å skille lag. Det skjer også nesten 20 år etter at partnerne møttes for første gang som journalister i Kampanje, skriver Kampanje i en pressemelding.

Ansvarlig redaktør og daglig leder Knut Kristian Hauger fortsetter som eier av selskapet.

Hemmelig salgssum

Partene ønsker ikke å oppgi salgssummen eller kommentere selve prosessen utover å si følgende:

– I løpet av mine år i Kampanje har jeg blitt kjent med veldig mange hyggelige folk, intervjuet folk fra topp til bunn, vært med på utallige bransjearrangementer, sett tusener av reklamefilmer og ikke minst vært så heldig at jeg har fått skrive om alt sammen. Men det er en tid for alt, og for meg er det nå er det på tide å gå videre. Jeg ønsker selvsagt gjengen i Kampanje masse lykke til, sier Nyman, journalist og mangeårig magasinsjef i Kampanje.

Journalist, desksjef og styreleder i Kampanje, Erlend Fossbakken, sier også tiden nå var inne for å gjøre noe annet.

– Jeg har hatt gleden av å jobbe i Kampanje i nesten 20 år. Sammen med mange gode kolleger har jeg fra dag én fått følge med på og dekke journalistisk de største og mest dyptgripende endringene i medie-, teknologi- og kommunikasjonsmarkedet noensinne. Attpåtil klarte vi å overta Kampanje midt i finanskrisen, og maktet sammen med et solid mannskap å få skuta på rett kjøl igjen. Nå mønstrer jeg av og ønsker Kampanje lykke til videre på ferden, sier Fossbakken.

Mange planer

– Det blir helt klart en ny og annerledes hverdag ikke å jobbe sammen lenger. Samtidig er det en veldig motivert gjeng som beholder Kampanje-drakta på og som skal satse videre både på journalistikken, informasjonsdeling og digital tjenesteutvikling. Vi har mange spennende planer som vi skal iverksette raskt, sier Hauger ifølge pressemeldingen.

Nyman og Fossbakken hadde sin siste arbeidsdag i Kampanje 2. august i år.

– Sammen har vi klart å bygge et robust og lønnsomt medieselskap. Det er en prestasjon i seg selv i et svært krevende mediemarked. Nå ønsker jeg både Nyman og Fossbakken alt godt videre samtidig som jeg sammen med resten av de ansatte ser frem til å fortsette å utvikle Kampanje som et suksessrikt selskap, sier Hauger.

Powered by Labrador CMS