Dagbladet forbi Finansavisen

Men mest populær blant kundene er Aftenposten.

Publisert Sist oppdatert

Dagbladet klatrer forbi Finansavisen på BIs kundebarometer i 2009. I fjor endte avisen på bunnplassering med bare to bedrifter bak seg. Da lovet Anne Aasheim at avisen ville skjerpe seg for å klatre på listen. I år har Dagbladet klatret en plass, og nå er det sju bedrifter som har kommet dårligere ut enn avisen.

Finansavisen nederst

For Trygve Hegnars Finansavisen er situasjonen langt fra så lystig. Avisen lå i fjor på 178. plass, i år ligger den på 183. Det er i alt 187 bedriftsnavn som er med i undersøkelsen.

– Det er ikke akkurat noe barometer vi måler oss etter, men vi jobber så hardt vi kan med avisen dag for dag. Men hvorfor vi har falt på listen vet jeg ikke, sier redaktør Steinar Grini i Finansavisen.

Dagens Næringsliv faller fem plasser på lista og ender nå på 109. plass, mens VG holder stand omtrent på midten på 140. plass.

«Kjempebra»

Best ut av de redaksjonelle mediene kom Aftenposten på en 24. plass.

– På vegne av Aftenpostens medarbeidere føles det kjempebra. Det viser at lesere og publikum opplever oss akkurat slik vi ønsker å fremstå, med kvalitet og etterrettelighet. Det føles kjempebra og litt ekstra bra i disse dager hvor vi sliter med litt mindre redaksjonelle ressurser enn tidligere og hvor medarbeiderne må jobbe mer enn før, sier en fornøyd sjefredaktør Hilde Haugsgjerd.

Av alle medier kommer Finn.no absolutt best ut på en 15. plass.

For ordens skyld de tre øverste plassene gikk til henholdsvis: BMW, Toyota og Skoda.