Mediefolk:

– Journalistikken er alltid kjerneproduktet, men målgruppetenking er kommet for å bli, sier Guro Valland.
– Journalistikken er alltid kjerneproduktet, men målgruppetenking er kommet for å bli, sier Guro Valland.

Guro Valland forlater DN for ny lederjobb i Bergen

– Ser frem til å sette NHST Sjømat på kartet.

Publisert Sist oppdatert

Guro Valland (35) flytter hjem til Bergen for å bli ny leder for brukermarked, strategi og forretningsutvikling for NHSTs sjømatpublikasjoner i Bergen, skriver NHST Sjømat i en pressemelding.

Den tidligere Bergens Tidende-journalisten kommer fra målgruppeavdelingen i Dagens Næringsliv.

– Det er selvsagt vemodig å forlate DN og alle de flinke og gode kollegene der, men jeg ser virkelig frem til å sette NHST Sjømat på kartet. Og siden vi eies av samme konsern, så er jeg likevel ikke helt borte fra gjengen i Oslo. Vi får nok en del å gjøre med hverandre, sier Valland ifølge pressemeldingen.

NHST Sjømat består av de tre merkevarene Fiskeribladet, IntraFish og Tekfisk.

– Ansettelsen skal hjelpe oss til å vokse videre både i og utenfor norsk sjømatnæring. Vi er utrolig glade for å få med oss Guro på laget. Hun vil tilføre oss mye kunnskap rundt leserinnsikt, analyse og forretningsutvikling som vil være gull verdt for oss, sier Øystein Hage, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i NHST Sjømat.

– DN er et stjerneeksempel på hvordan et mediehus kan utnytte leserinnsikt til å utvikle nye produkter. Den lærdommen tar Guro med seg til oss, og det tror jeg vi kommer vi til å nyte godt av, sier Hage.

Valland legger til:

– Ambisjonen er alltid å lage det beste innholdet, men med brukerinnsikt blir prioriteringene smartere og du minimerer risikoen for å trå feil. Dessuten er det gøy å jobbe tverrfaglig, sier Valland.

– Journalistikken er alltid kjerneproduktet, men målgruppetenking er kommet for å bli. Da er det min jobb å sørge for at vi når ut, slik at innholdet blir lest og at antall abonnenter vokser.

Powered by Labrador CMS