Kjendiser, kongelige, reality og krim dominerer på nettsiden til danske Se og Hør. Og sistnevnte utgjør en stadig viktigere del av innholdet.
Skjermdump
Danske Se og Hør satset på krim – doblet trafikken
Ansetter nå flere journalister.
I et intervju med danske Journalisten beskriver Se og Hør-redaktør Niels Pinborg hvordan de for et drøyt år siden følte at de satt fast i en sump og ikke hadde utviklet seg på flere år.
En strategiprosess ble satt i gang, og et område som det ble foreslått at det danske ukebladet burde satse mer på, var krim.
– Vi investerte i en ny nettside og ansatte to journalister til å lage krimstoff. Det har gitt et trafikkløft på 100 prosent på ett år, sier ansvarlig redaktør Pinborg til danske Journalisten.
Tallene Pinborg da sammenligner er antall sidevisninger i januar 2020 med januar 2019. 26 millioner i 2020, mot 12 millioner i 2019.
Pinborg sier til danske Journalisten at han ikke på noen måte tror at taket er nådd. Derfor dobler Se og Hør nå antall journalister fra fem til ti.
Han forteller videre at han mener det er et stort potensial for dem innenfor mer generelle nyheter. Artikler de har publisert om koronaviruset er for eksempel blitt godt lest, sier han til danske Journalisten
– Hvorfor skal ikke Se og Hør bli det definitive nyhetsstedet? spør Pinborg.
Det nye nettsiden til danske Se og Hør er utviklet av samme firma som laget nettsiden til tabloiden B.T. Som Journalisten tidligere har omtalt, la de om layouten på bt.dk kraftig, fikk først kjeft av leserne, men ett år senere hadde trafikken doblet seg.