Rune Fjeld Olsen er fornøyd med å få e-sportselskapet Good Game som største eier.

Good Game blir største eier i Level Up

– Level Up har vært et eventyr for oss, både i VGTV og i nesten seks år som eget indieselskap.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Målet er å bli Norges ledende e-sport-selskap, skriver Good Game og Level Up i en pressemelding.

Good Game, som står bak nettavisen Gamer.no og Telialigaen, går inn som største eier i Level Up, den uavhengige spillredaksjonen som har mange dedikerte følgere på Youtube, Twitch og egne podkaster.

Sammen skal selskapene styrke entusiasmen for gaming og spill, og videreutvikle økosystemet for e-sport i Norge, skriver de to.

– Dette er en innertier av en match. Vi har datet heftig et par år allerede og fikk heldigvis ja da vi til slutt mannet oss opp til å fri, forteller Harald Strømme, gründer og styreleder i Good Game.

– Å bli sterkere på journalistikk og video-innhold er helt avgjørende for oss, og gjengen i Level Up har vært ledende på dette i mange år, fortsetter han.

Level Up startet som et ukemagasin på VGTV for 10 år siden, og ble videreført som uavhengig selskap i 2016. Bak står Rune Fjeld Olsen og Karl-Martin Hogsnes. Olsen er også spillanmelder og ekspertkommentator i NRK.

– Level Up har vært et eventyr for oss, både i VGTV og i nesten seks år som eget indieselskap. Nå er tiden moden for å ta det neste skrittet. Og da er Good Game den perfekte turkameraten for oss, sier Olsen, som fortsatt skal lede Level Up.

– Vi utfyller hverandre, og det å kombinere krefter er rett og slett et smart grep for oss begge. Vi gleder oss til å bli en del av et større fellesskap, vi har allerede en god tone etter å ha samarbeidet de siste årene.

Level Up skal beholde sin redaksjonelle profil og uavhengighet.

– Helt fra første møte med Good Game, har vi vært enige om at vi skal fortsatt være Level Up. Vi er en redaksjon som dekker dataspill som et viktig kulturuttrykk, fra små indiespill til digre blockbuster-lanseringer. Ingen trenger å frykte at vi skal fjerne oss fra det nå, selv om det vil komme mer, proffere og bedre innhold fra oss i tiden fremover, sier Olsen.

Good Game fikk nylig Polaris Media inn som investor i selskapet.

Powered by Labrador CMS