Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann i Egmont Publishing, forteller at Vi Menn-piken nå forsvinner. Foto: Egmont Publishing
Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann i Egmont Publishing, forteller at Vi Menn-piken nå forsvinner. Foto: Egmont Publishing

Pensjonerer Vi Menn-piken

Har vært fast innslag siden 70-tallet.

Publisert   Sist oppdatert

Vi Menn har bestemt seg for å kutte ut Vi Menn-piken.

– Våre leserundersøkelser viser at Vi Menn-leseren ønsker at vi skal bruke våre journalistiske ressurser på å lage spennende leseropplevelser, gode reportasjer, aktualitetssaker og underholdning. Dette er våre satsningsområder, og i tråd med dette avvikler vi Vi Menn-piken, sier målgruppesjef Lars Erik Oterhals i Egmont Publishing i en pressemelding.

Vi Menn-piken ble innført på 70-tallet. Fram til 2014 var bildet av den delvis avkledde kvinnen hovedblikkfanget på forsiden, men de siste fem årene har man nøyd seg med en liten forsidehenvisningen.

Oterhals tror ikke spalten vil bli savnet.

– Bladet skal fortsatt være et fristed for menn, men vi lytter til våre trofaste kjernelesere og justerer hele tiden merkevaren for å tilby leserne innhold de bryr seg om, sier han - og legger til:

– Våre lesere kjenner Vi Menn som et reportasje- og aktualitetsmagasin. Reportasjer fra hele verden, avsløringer om offentlig sløsing og historiske dokumentarer er innhold som scorer svært godt i våre leserundersøkelser. Dette skal vil fortsette å levere på menn sine premisser i mange år fremover.

Tidligere denne uken ble det kjent at Egmont Publishing legger den papirutgaven til Det Nye.

For ordens skyld: Roger Aarli-Grøndalen jobbet i Hjemmet Mortensen/Egmont fra 1999 til 2012.