Medietilsynet jobber nå med å gjøre det lettere å få oversikt over hvem som eier norske medier. Foto: Medietilsynet

Ønsker større åpenhet om eierforhold i norske medier

Jobber med digitale løsninger.

Publisert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

«Til tross for noen kjøp og nedleggelser i 2018, kjennetegnes det norske mediemarkedet fortsatt av stabile eierforhold», skriver Medietilsynet i en pressemelding.

Tilsynet kom i dag med en rapport som gir en oversikt over eiersituasjonen i det norske mediemarkedet.

Dette er noen av endringene som skjedde i året som gikk:

Medietilsynet skriver videre at det ønsker å bidra til større åpenhet, oppmerksomhet og kunnskap om eierforholdene i norske medier.

– I tillegg til at tilsynet skal innhente og systematisere informasjon om eierforhold, er det viktig at denne informasjonen gjøres tilgjengelig for befolkningen på en god måte. Medietilsynet jobber nå med nye digitale løsninger for søk og presentasjon av våre data, sier direktør Mari Velsand.

Powered by Labrador CMS