Allerbygget på Hasle. Foto: Glenn Slydal Johansen
Allerbygget på Hasle. Foto: Glenn Slydal Johansen

Dagblad-ansatte frykter samrøre

Se og Hør og Dagbladet brukte samme innhold fra Gullruten.

Publisert   Sist oppdatert

Det er Dagens Næringsliv som skriver at enkelte nå reagerer på at Se og Hør og Dagbladet stod side om side på den rødeløperen under Gullruden i helgen og presenterte at de kom fra Se.no.

Nettstedet Se.no er en konsernsatsing i Aller-konsernet. Mens representanter fra de to medieselskapene stod på den røde løperen, snakket Dagbladets motejournalist med Se og Hørs Jan Thomas i studio i Oslo og diskuterte antrekk på prisutdelingen. Sendingen gikk på Seher.no og Dagbladet.no. Klipp fra sendingen ble brukt i nyhetsartikler på begge nettstedene.

Her kan du lese mer om Dagbladet

Klubbleder Harald S. Klungtveit sier til Dagens Næringsliv at han får henvendelser fra journalister som spør hva det neste blir.

– Det har aldri vært noen forhandlinger med de tillitsvalgte om utveksling av Dagbladets stoff eller reportere til Se og Hør. Slik sett ble vi litt overrumplet over denne problemstillingen ble så eksplisitt i helgen, sier han til avisen.

Sjefredaktør John Arne Markussen bekrefter til avisen at formaliteter rundt lokalavtaler, gjenbruk og stoffutveksling ikke er på plass.

– Det er ikke uvanlig at man innad i et mediehus opererer med flere kanaler og flere merkevarer, sier han og legger til at dette er en test. Han ser ikke bort fra at det også kan være andre områder redaksjonene kan samarbeide om innad i Aller.

Sjefredaktør Ellen Arnstad i Se og Hør kaller samarbeid i konsernet en no-brainer.

Mer fra Journalisten om Se og Hør

Her finner du Journalistens dekning av Aller