Knut Kristian Hauger og Nina Gade Tenvik har nå etablert nysatsingen Kampanje Invest.

Etablerer Kampanje Invest

Kampanje blir nå investor i startup

– Vi sitter rett og slett med en del overskuddskapital som vi ikke ønsker å ta ut av selskapet, sier Kampanje-sjefen.

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mediehuset Kampanje er blitt investor i startup-selskapet Coright, skriver Shifter. Investeringen skjer via nystartede Kampanje Invest.

– Mesteparten av pengene vi tjener, reinvesterer vi i journalistikken og i folk, men det går jo ganske bra i Kampanje for tiden. Vi sitter rett og slett med en del overskuddskapital som vi ikke ønsker å ta ut av selskapet. Vi ville heller finne andre måter å sette den i spill, sier ansvarlig redaktør og daglig leder Knut Kristian Hauger til Shifter.

Kampanje Invest vil det være Nina Gade Tenvik som får ansvaret for. Hun er til daglig kommersiell direktør og styreleder i Kampanje Media AS.

– Motivasjonen er å lære litt, komme i kontakt med oppstartsselskaper og nye miljøer, holde oss oppdatert på teknologi, sier Tenvik til Shifter.

På spørsmål fra Shifter om det er en vanskelig balansegang å investere og skrive om selskaper på samme tid, svarer ansvarlig redaktør Hauger:

– Vi har diskutert dette grundig, også med redaksjonen. Vi har kommet frem til at det skal gå greit, så lenge vi er fullstendig åpne om det. Foreløpig er det snakk om få investeringer, og marginale posisjoner, men skriver vi om et selskap, skal det komme tydelig frem dersom vi er på eiersiden.

Powered by Labrador CMS