Polaris medienes konsernsjef Per Axel Koch er godt fornøyd med veksten i fjerde kvartal 2021.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Resultatvekst for Polaris Media – flere digitale abonnenter
– Vi lykkes godt digitalt i brukermarkedet, sier konsernsjef.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Mediekonsernet Polaris Media hadde et driftsresultat på 160 millioner i fjerde kvartal i 2021. Både abonnements- og annonseinntektene økte.
– Vi er godt fornøyde med å rapportere en underliggende resultatvekst på mer enn 30 millioner kroner i fjerde kvartal. Vi lykkes godt digitalt i brukermarkedet, og vi oppnår en sterk vekst i de digitale annonseinntektene, sier konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media.
Mediekonsernet, som eier en rekke lokalaviser i hele landet, opplyser i en pressemelding at resultatveksten i hovedsak skyldes høyere digitale abonnements- og annonseinntekter, i tillegg til økte distribusjonsinntekter.
Polaris-mediene økte antallet heldigitale abonnenter med 41.000, opp til 290.000 siden fjerde kvartal 2020. Brukere på mobil økte også fra 936.000 til 974.000.
Selskapet hadde 988 millioner kroner i driftsinntekt, noe som var en økning på 26 millioner kroner fra 2020.