Her er den nye Schibsted-ledelsen under Kristin Skogen Lund

Tre nye hovedområder i konsernet.

Publisert Sist oppdatert

Onsdag presenterte Schibsted-direktør Kristin Skogen Lund hennes nye ledergruppe, kommer det fram i ei pressemelding fra konsernet.

Direktøren har definert tre hovedområder i Schibsted.

  • Nordiske nettsteder for rubrikkannonser – ledet av Finn-direktør Anders Skoe
  • Publisering – ledet av Siv Juvik Tveitnes, tidligere leder av publisering i mediadivisjonen
  • Schibsted Next – ledet av Raoul Grünthal, tidligere administrerende direktør i Schibsted Media

18. september slapp Schibsted nyheten om at Kristin Skogen Lund forlater NHO for å bli konsernsjef i «nye» Schibsted. Det ble samtidig kjent at de skiller ut den delen av selskapet som driver med rubrikkannonser utenfor Norden.

– Schibsted er en stor del av hverdagen til mennesker over hele Norden, og selskapet har en stadig viktigere rolle i samfunnet, sa Skogen Lund da hun tok over jobben som Schibsteds nye toppsjef etter Rolv Erik Ryssdal, som nå er direktør for det nye selskapet.

– De dyktige menneskene og Schibsteds vilje og evne til stadig innovasjon for å tilby det beste innholdet og tjenestene, er grunnen til at jeg er både ydmyk og stolt over å gå inn i denne rollen, sa hun.

Skogen Lund var administrerende direktør i Aftenposten fra 2007-2010, og har i mellomtiden vært direktør i NHO.

I tillegg til den nye konsernledelsen har Skogen Lund oppnevnt tre andre ledere.

  • Trond Berger fortsetter som økonomidirektør. Han har vært i konsernet i nesten 20 år.
  • Mette Krogsund er ansatt som administrerende direktør i Korn Ferry Oslo.
  • Ansettelsen av en teknologi- og data- direktør er nå i sluttprosessen.