Morten Nilsen får større oppgaver i Amedia.
Foto: Ihne Pedersen/ Amedia
MEDIEFOLK:
Morten Nilsen konstitueres som konserndirektør i Amedia
– Han kan vår organisasjon til fingerspissene, sier konsernsjef Anders Opdahl.
Morten Nilsen (49) konstitueres som konserndirektør for mediehus i Amedia fra onsdag 1. mars, skriver Amedia i en pressemelding.
Han fyller inn for Pål Eskås, som går inn i en nyopprettet rolle som direktør for partnerskap.
Nilsen kommer fra stillingen som direktør for mediehus, der han har hatt et særskilt lederansvar for Amedias storbyaviser.
– Jeg skal bidra med det jeg kan for å sikre at Amedias aviser fortsetter å ha en så god utvikling som mulig i et langsiktig perspektiv, sier Nilsen i pressemeldingen.
Nilsen startet i Amedia i 2015, og har blant annet bakgrunn fra Berner-gruppen og Dagbladet, og har vært direktør for strategi og forretningsutvikling i NOVA Spektrum. I tillegg har han erfaring som konsulent, blant annet i Deloitte.
Han er utdannet siviløkonom ved Norges handelshøyskole i Bergen.
– Siden Morten kom til Amedia har han jobbet tett med nesten alle medieregionene våre, så han kan vår organisasjon til fingerspissene. Han har opparbeidet seg et svært godt navn i Amedia, sier konsernsjef Anders Opdahl.
Stillingen som konserndirektør for mediehus lyses ut i løpet av mars måned, og arbeidet med å finne en permanent løsning vil pågå parallelt.