Morten Nilsen får større oppgaver i Amedia.

MEDIEFOLK:

Morten Nilsen konstitueres som konserndirektør i Amedia

– Han kan vår organisasjon til fingerspissene, sier konsernsjef Anders Opdahl.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Morten Nilsen (49) konstitueres som konserndirektør for mediehus i Amedia fra onsdag 1. mars, skriver Amedia i en pressemelding.

Han fyller inn for Pål Eskås, som går inn i en nyopprettet rolle som direktør for partnerskap.

Nilsen kommer fra stillingen som direktør for mediehus, der han har hatt et særskilt lederansvar for Amedias storbyaviser.

– Jeg skal bidra med det jeg kan for å sikre at Amedias aviser fortsetter å ha en så god utvikling som mulig i et langsiktig perspektiv, sier Nilsen i pressemeldingen.

Nilsen startet i Amedia i 2015, og har blant annet bakgrunn fra Berner-gruppen og Dagbladet, og har vært direktør for strategi og forretningsutvikling i NOVA Spektrum. I tillegg har han erfaring som konsulent, blant annet i Deloitte.

Han er utdannet siviløkonom ved Norges handelshøyskole i Bergen.

– Siden Morten kom til Amedia har han jobbet tett med nesten alle medieregionene våre, så han kan vår organisasjon til fingerspissene. Han har opparbeidet seg et svært godt navn i Amedia, sier konsernsjef Anders Opdahl.

Stillingen som konserndirektør for mediehus lyses ut i løpet av mars måned, og arbeidet med å finne en permanent løsning vil pågå parallelt.

Powered by Labrador CMS