Ask Media kjøper Dagligvarehandelen

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Fagbladet Dagligvarehandelen får ny eier. Selger er selskapet Medier og Ledelse AS.

Nils Vanebo (til venstre) i Ask Media kjøper Dagligvarehandelen av Magne Lerøs selskap Medier & Ledelse.

– Med kjøpet av ett av de sterkeste merkevarenavnene i fagpressen, så styrker vi vår posisjon ytterligere innen norsk fagpresse, sier Nils Vanebo, styreleder i Ask Media AS, i en pressemelding.

Are Knudsen og Yngve Knutsen fortsetter som henholdsvis redaktør og salgssjef for Dagligvarehandelen.

– Vi er svært glade for at vi har landet prosessen med å overta Dagligvarehandelen. Dagligvarehandelen dekker en av Norges største og mest spennende bransjer. Vi har lenge hatt et ønske om å komme inn på denne arenaen, og vi gjorde også et forsøk i 2006 da vi etablerte fagbladet Kjøpmann. Men konkurransen med Dagligvarehandelen og den gang Handelsbladet FK ble for tøff, og vi valgte å legge ned Kjøpmann etter et par år. Derfor er det ekstra gledelig at vi nå er tilbake i dagligvarebransjen etter kjøpet av Dagligvarehandelen, sier Vanebo.

Medier og Ledelse overtok Handelsbladet FK i 2013, og kjøpte Dagligvarehandelen to år seinere. Da ble de to avisene slått sammen og beholdt navnet Dagligvarehandelen.

Magne Lerø, som eier Medier og Ledelse, peker på at god lønnsomhet i Dagligvarehandelen har gjort det mulig å drive flere mindre publikasjoner.

– Vi har hatt to år med underskudd og har mistet kultur- og pressestøtte. Ved å selge Dagligvarehandelen gir det oss kapital slik at vi kan satse videre på Samtiden, Dagens Perspektiv, Friluftsliv og Reiseliv 1, sier Lerø.

Ask Media utgir fra før følgende fagblader: Aktuell Sikkerhet, Bedre Gardsdrift, Horeca, HMS-magasinet, HRmagasinet, Renholdsnytt, Retailmagasinet, Tekstilforum, Treindustrien.

Powered by Labrador CMS