Playboys opplag faller kraftig.

Amerikansk magasinfall

Opplagsstupet ledes av Det Beste og Playboy.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I løpet av årets første seks måneder falt det samlede opplaget i det amerikanske magasinmarkedet med 2,3 prosent, melder Bloomberg News. Ifølge Audit Bureau of Circulation er det samlede opplaget for 440 titler på 313.8 millioner eksemplarer.

Det er Playboy og Det Beste som trekker magasinopplaget ned. Bladet som er mest kjent for mye hud og lesverdige artikler, mistet 34 prosent av opplaget i første halvår og har nå et opplag på 1,63 millioner eksemplarer.

Reader’s Digest opplevde et blodig halvår med en tilbakegang på 25 prosent. Fortsatt har magasinet et anselig opplag på 6,1 millioner eksemplarer.

Ken Doctor, analytiker hos Outsell Inc. sier til Bloomberg at profitten nå trolig vil svekkes i bransjen, og mener de nå vil se til nye plattformer.

– Magasinutgiverne vil nå se på leserbrett for å tiltrekke seg lesere og annonsører. Det vil gi utgiverne mulighet til å endre seg og presentere innholdet sitt på en helt ny måte.

Powered by Labrador CMS