Konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i Schibsted, som måtte avslutte stort prestisjeprosjekt innen rubrikkannonser. Foto: Tore Meek / NTB scanpix

Schibsted skrinlegger stort annonseprosjekt

– Risikoen ble for stor, sier Ryssdal.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted skrinlegger prestisjeprosjektet «Rocket», som skulle bli en ny plattform for selskapets rubrikkannonser på tvers av tjenestene i flere land.

Prosjektet ble frontet med stor optimisme under selskapets kvartalspresentasjon for tredje kvartal i 2016, men under to år senere blir altså prosjektet skrinlagt. Det opplyste konsernsjef Rolv Erik Ryssdal på en presentasjon i Stockholm forrige uke, ifølge Dagens Næringsliv.

– Etter å ha kjørt og testet en stund, fant vi ut at risikoen forbundet med dette var for høy og at det ville bli bedre å gå for en sekvensiell modell, sa konsernsjefen.

Schibsted Products & Technology UK ble etablert i 2014. Omregnet til norske kroner har Schibsted skutt inn nærmere 2,5 milliarder kroner gjennom sju kapitalutvidelser i England.

Nå splittes de gjenværende restene av SchibstedProducts & Technology opp, ifølge Dagens Næringsliv. Noe havner i Schibsted ASA, de nordiske virksomhetene under ledelse av Kristin Skogen Lund, mens mesteparten legges til det nye rubrikkselskapet MPI, som Ryssdal skal lede.

Powered by Labrador CMS