Administrerende direktør Jessica Sibley i Time under Time100-gallaen tidligere denne uken.

Abonnement

Time kvitter seg med digital betalingsmur

Avslutter 250.000 digitale abonnementer i juni.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det amerikanske nyhetsmagasinet Time fjerner betalingsmuren på alt digitalt innhold fra og med 1. juni. Det skriver nyhetsnettstedet Axios.

Time-selskapet, som fylte hundre år i mars, har hatt ulike former for digital betalingsmur siden 2011. I tillegg til sine 1,3 millioner abonnenter på papirutgaven, har Time nå 250.000 digitale abonnenter.

Administrerende direktør Jessica Sibley forteller til Axios at beslutningen både handler om business og journalistikk, men at magasinet kommer til å fortsette å dekke de samme temaene som før.

Hovedårsaken til betalingsmurens fall er ønsket om å nå de unge.

– Vi har tro på demokratiseringen av journalistisk innhold, sier Sibley til Axios.

Planen er at inntektene skal komme fra mer annonseinnhold på både nettsiden, mobilappen og sosiale medier, flere arrangementer og lisensiering.

– Jeg tror ikke at vi kommer til å være alene om å se på nye foretningsmodeller som er riktig for både selskapet og publikum.

Powered by Labrador CMS