Kundene til Altibox har vært uten TV 2s kanaler siden 1. april. Etter bruddet viser nye tall at TV 2 har mistet en av fem TV-seere.

Konflikten mellom Altibox og TV 2

TV 2 mistet mange seere etter Altibox-brudd

Etter at TV 2 avsluttet samarbeidet med Altibox, har TV-kanalen mistet en av fem seere, ifølge nye tall.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Kundene til Altibox har vært uten TV 2s kanaler siden 1. april. Etter bruddet viser nye tall at TV 2 har mistet hver femte TV-seer, skriver Kampanje.

Ferske tall fra Kantars TV-måling viser at nedgangen i april er på 19,5 prosent for alle TV 2s kanaler i målgruppen 10 til 79 år. Hovedkanalen faller mest og lander på en andel på 14,6 prosent i april, mot 19 prosent i samme måned i fjor.

– Uten avtale med Altibox har vi rundt 25 prosent lavere distribusjon. Da er det helt naturlig at vi også mister andeler, sier TV 2s kanaldirektør Trygve Rønningen.

Powered by Labrador CMS