Peto PR vant Årets gullkorn. Foto: Bård Gudim
Nykommer ble PR-vinner
Peto PR stakk av med årets Gullkorn-pris.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Den årlige hyllesten av gode PR-byråer og grep ble gjennomført i Gamle Logen i Oslo torsdag kveld. Og det var «nykommernes» aften. Peto PR, som er PR-operatørenes nye satsing, stakk av med tre av prisene. Inkludert den gjeveste prisen Årets Gullkorn.
– Vinneren av Årets Gullkorn er en sterk og god internkampanje for å bevisstgjøre ansatte rundt miljø- og samfunnsansvar. Det igjen ble et godt fundament for et offensivt eksternt fremstøt. Ikke bare var løsningene kreative; de var konkrete og målbare, og resultatene var også svært gode, sier juryleder Jonette Øyen i en melding.
Øyen skriver at Årets Gullkorn kanskje bidrar til å tydeliggjøre det etter hvert kunstige skillet mellom intern og ekstern kommunikasjon ved å betrakte egne ansatte som både målgruppe og ambassadører for budskapet, .
Tre priser
Peto vant årets Gullkorn for sitt arbeid for Ikea under årets «Earth Hour». Byrået stakk også av med beste virksomhetsprofilering og beste organisasjonsbygger for samme arbeid.
PR-operatørene fikk prisen i Åpen klasse for prosjektet «Ny E6 nå!» for Midt-Gudbrandsdal Regionråd.
Dinamo PR og Statens vegvesen ble hedret for holdningskampanjen ”Fartskampanjen 2009”.
Også Geelmuyden. Kiese tok med seg priser hjem torsdag kveld. Byrået vant prisen for Årets produktprofilering for lanseringen av Store Norske Leksikon på nett.