– Å spre kunnskap og engasjement om norsk landbruk, bosetting, matproduksjon og ikke minst i disse tider; matsikkerhet og beredskap, er et viktig oppdrag, sier Jannicke Engan.
Foto: Ihne Pedersen / Amedia
MEDIEFOLK:
Jannicke Engan er ny konsernsjef i Tun Media
Forlater redaktørjobben i Dagens Næringsliv.
Jannicke Engan (52) er ansatt som ny konsernsjef i Tun Media, skriver Amedia i en pressemelding. Hun blir samtidig administrerende direktør i Nationen AS.
Engan kommer fra stillingen som leder for visuell avdeling i Dagens Næringsliv. Hun har i tillegg ledererfaring fra rollen som daglig leder i Monster Entertainment og regionredaktør i NRKs distriktsdivisjon.
– Å få tilliten og muligheten til å bidra til å bygge et enda sterkere Tun Media for framtiden, sammen med alle medarbeiderne er så inspirerende og motiverende. Tun Medias publikasjoner, inkludert Nationen, spiller en viktig samfunnsrolle, sier Engan i pressemeldingen.
– Å spre kunnskap og engasjement om norsk landbruk, bosetting, matproduksjon og ikke minst i disse tider; matsikkerhet og beredskap, er et viktig oppdrag. Det er særlig aktuelt i en tid med økende uro i Europa.
Engan har hatt sentrale lederroller i omstilling og omorganiseringsprosesser i NRK, blant annet i forbindelse med fylkessammenslåingen og fornyelsen av NRKs distriktsoppdrag, skriver Amedia i pressemeldingen.
Styreleder John Kvadsheim er svært tilfreds med ansettelsen av Engan i Tun Media.
– Engan har de riktige kvalifikasjonene, erfaringene og egenskapene som skal til for å skape ytterligere digital vekst og ta vare på det beste ved Tun Media. Hun har bred erfaring som leder, både kommersielt og redaksjonelt, og lang erfaring med å bygge lag og utvikle god arbeidskultur.
Engan overtar etter Lise Vedde-Fjærestad som går av med pensjon. Engan begynner i stillingen 14. november.
Amedia er majoritetseier i Tun Media. Andre aksjonærer er Norges Bondelag og AS Nord Trøndelag.
I Dagens Næringsliv var Engan blant annet sterkt involvert i arbeidet med podkasten «Forhandlinger på liv og død».