– Abonnementet skal speile vår bredde som avis og kjennetegnes av den brodden vi er kjent for, sier Natt & Dag-redaktør Geir Magne Staurland.

Natt & Dag lanserer abonnementsløsning

– Vi kan ikke være like avhengige av reklameinntekter som vi er nå, sier redaktøren.

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Etter at Geir Magne Staurland tok over som ansvarlig redaktør i Natt & Dag i januar, har pilene pekt i riktig retning denne våren.

At Natt & Dag nå ruller ut en abonnementsløsning, handler om å være føre var, forteller redaktøren i en pressemelding.

– Vi kan ikke være like avhengige av reklameinntekter som vi er nå. Det har vi visst lenge. Derfor velger vi å gjøre dette akkurat nå, mens det er frisk og god vind i seilene, sier Staurland og fortsetter:

– Men i motsetning til de andre mediehusene, både de som selger bullshit helseråd og sexhjelp i kjempestore bokstaver, eller de som selger kulturkrig, skal vi gjøre det litt annerledes.

Redaktøren beskriver abonnementsløsningen som en nøkkel til det beste av Oslo. Allerede selger Natt & Dag årsabonnement hvor man får en Piknik i Parken-billett med på kjøpet.

Alt innhold vil ikke bli lagt bak betalingsmur, og papiravisen vil fortsatt være gratis i både Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger.

Ellers holder Staurland igjen akkurat hva abonnementet vil innebære. Det skal lanseres 1. juni.

– Vårt abonnement skal speile vår bredde som avis og kjennetegnes av den brodden vi er kjent for. Vi er og kommer alltid til å være Medie-Norges lille degenererte og opplyste bastard-barn, også når vi lager eventer, sier Staurland.

Powered by Labrador CMS