– Abonnementet skal speile vår bredde som avis og kjennetegnes av den brodden vi er kjent for, sier Natt & Dag-redaktør Geir Magne Staurland.
Foto: Stig Rune Buvarp
Natt & Dag lanserer abonnementsløsning
– Vi kan ikke være like avhengige av reklameinntekter som vi er nå, sier redaktøren.
Etter at Geir Magne Staurland tok over som ansvarlig redaktør i Natt & Dag i januar, har pilene pekt i riktig retning denne våren.
At Natt & Dag nå ruller ut en abonnementsløsning, handler om å være føre var, forteller redaktøren i en pressemelding.
– Vi kan ikke være like avhengige av reklameinntekter som vi er nå. Det har vi visst lenge. Derfor velger vi å gjøre dette akkurat nå, mens det er frisk og god vind i seilene, sier Staurland og fortsetter:
– Men i motsetning til de andre mediehusene, både de som selger bullshit helseråd og sexhjelp i kjempestore bokstaver, eller de som selger kulturkrig, skal vi gjøre det litt annerledes.
Redaktøren beskriver abonnementsløsningen som en nøkkel til det beste av Oslo. Allerede selger Natt & Dag årsabonnement hvor man får en Piknik i Parken-billett med på kjøpet.
Alt innhold vil ikke bli lagt bak betalingsmur, og papiravisen vil fortsatt være gratis i både Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger.
Ellers holder Staurland igjen akkurat hva abonnementet vil innebære. Det skal lanseres 1. juni.
– Vårt abonnement skal speile vår bredde som avis og kjennetegnes av den brodden vi er kjent for. Vi er og kommer alltid til å være Medie-Norges lille degenererte og opplyste bastard-barn, også når vi lager eventer, sier Staurland.