Spareprogram i Nettavisen

Mediehuset Nettavisen må gjennom kostnadsprogram etter svak inngang på reklameåret.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ved starten av 2008 så Mediehuset Nettavisen dagens lys. Nettavisen med tilhørende søstertitler som Side2 ble skilt ut av TV 2, mens tv2.no ble igjen hos kringkasteren.

Det medførte at mediehuset mistet flere av sine selgere og måtte bygge opp igjen en ny organisasjon. Noe som igjen førte til at reklamesalget ligger atskillig svakere an enn interne ambisjoner og første kvartal i fjor. Det var under Nordiske Mediedager i Bergen at A-pressens konsernsjef Even Nordstrøm gjorde det klart at det kom et kostnadsprogram for Nettavisen.

Når ikke egne mål

– Det er riktig at vi ligger svakt i forhold til målsettingene våre. Hovedgrunnen er at selskapet ble etablert så sent på året i fjor, og så har vi hatt en del interne utfordringer. Ideelt sett burde vi ha hatt en salgsorganisasjon som var bemannet for fullt fra august, sier administrerende direktør i Nettavisen, Gunnar Stavrum, og understreker at han ser inntektssvikten som et midlertidig problem som vil bli rettet opp nå som Nettavisen har en ny salgsorganisasjon på plass.

Strategien ligger fast

– Vår hovedstrategi for Nettavisen ligger fast, og vi har høyere trafikk enn TV 2. I en omstilling som vi har, så er det veldig mye som skal fungere, salg er en bit vi kom sent i gang med, men vi har høyere trafikk nå etter at vi har løsrevet oss fra TV 2, enn hva vi hadde som del av TV 2, sier Stavrum.

Da Journalisten spurte Nettavisens styreleder og konserndirektør i A-pressen, Thor Gjermund Eriksen om tall, henviste han til Nettavisens administrerende direktør Gunnar Stavrum. Stavrum ønsket ikke å kommentere tallene og henviste til Eriksens sjef Even Nordstrøm som ikke hadde kommet tilbake til oss når dette publiseres.

Powered by Labrador CMS