Redaksjonen til Kystens Næringsliv i forbindelse med lansering av nettavisa. Fra venstre utviklingsredaktør Kjersti Kvile, ansvarlig redaktør Øystein Hage, journalist Ketil Svendsen, journalist Katrine Nordanger Mjelde, redaksjonssjef Stig Elliott og prosjektleder Trond Roger Nydal.

Kystens Næringsliv

Ny NHST-avis skal dekke det grønne skiftet langs kysten

Første nye norske publikasjon fra Dagens Næringsliv-eier på 20 år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

NHST Media Group lanserer onsdag 9. november Kystens Næringsliv. Fra Bergen skal redaksjonen dekke de norske kystnæringene og det omfattende grønne skiftet langs kysten, skriver NHST i en pressemelding.

– Mer av Norges fremtidige verdiskaping skjer langs kysten og på havet. Industri og næringsliv knyttet til disse områdene fortjener enda mer og bedre journalistikk, sier Trond Sundnes, konsernsjef i NHST Media Group, i pressemeldingen.

Dette er første norske NHST-publikasjon på over 20 år.

Nysatsingen ledes av ansvarlig redaktør Øystein Hage, som i dag er redaktør for Fiskeribladet og Intrafish.no.

– Jeg gleder til å lede en publikasjon som med kvalitetsjournalistikk skal dekke de maritime næringene i Norge. Det skjer utrolig mye spennende i den raskt voksende leverandørindustrien på kysten. Denne næringen fortjener en sterk nyhetspublikasjon, sier Hage.

Publikasjonen starter med et redaksjonelt team på tre: Redaksjonssjef Stig Erik Elliott, som er hentet inn fra Schibsted, samt journalistene Katrine Nordanger Mjelde fra Dagens Næringsliv og Ketil Svendsen fra Fiskeribladet.

– Vi har klokkertro på Kystens Næringsliv og mener de tre avisene vil utfylle hverandre, sier Hage.

Samtidig med lanseringen styrkes også konsernets satsing på stillingsmarkedet, med videreutvikling av MarinJobb.no som en felles jobbportal med Fiskeribladet og IntraFish.no.

Nylig lanserte konsernet det engelskspråklige nettstedet Hydrogen Insight.

Powered by Labrador CMS