DN dumper Dagblad Trykk

Går til Schibsted for å få forutsigbarhet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Fra slutten av august og de neste seks årene fremover skal Schibsted Trykk stå for trykkingen av Dagens Næringslivs opplag på Østlandet. Det kommer fram av en pressemelding fra avisen.

Ifølge meldingen gir Schibsted Trykk større forutsigbarhet enn Dagblad Trykk.

– Denne avtalen gir oss både forutsigbarhet for trykkingen av hoveddelen av avisens opplag fram til 2026, og mulighet til fleksibilitet i et avismarked som vil oppleve store endringer i årene som kommer, sier sjefredaktør og administrerende direktør Amund Djuve i Dagens Næringsliv.

– Vi sier ikke opp avtalen fordi vi har hatt store problemer med levering, men en totalvurdering på pris og fleksibilitet. Så levering og kvalitet isolert er ikke de avgjørende punktene for at vi nå sier opp avtalen, sier avdelingssjef for logistikk og forretningsutvikling Silje Arnesen til Journalisten.

Skuffet

For Dagblad Trykk betyr det tap av en betydelig kunde. Den største kunden utenom Dagens Næringsliv er Dagbladet selv, men også her har det vært redusert oppdrag etter at avisen bestemte å trykke Magasinet på glanset papir.

– Hva vil dette bety for Dagblad Trykk?

– Det er for tidlig å si. Men klart vi er skuffet over at vi etter tjue år samarbeid ikke lenger er den foretrukne samarbeidspartneren for NHST. Men hva det betyr er for tidlig å si, og så må få lov til arbeide med dette, sier konsernsjef Tore Stangebye i Berner Gruppen.

DN begynte en anbudsrunde på jobben på nyåret, og styreleder Gunnar Bjørkavåg understreker at det ikke er noen hard feelings rettet mot Dagblad Trykk som følge av trykkeri- eller leveringsproblemer.

Powered by Labrador CMS