ANB satser på nyhetskalender
Avisenes nyhetsbyrå (ANB) og Origo satser nå på utvikling av et internettbasert kalenderverktøy til mediebedrifter og næringslivet.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Selskapene vil i samarbeid produsere og markedsføre hendelsesverktøyet «Nyhetskalenderen».
-Sammen med Origo leverer vi nå landets fyldigste kalender for redaksjonssjefer og journalister som vil ha oversikt over hva som skjer. Samarbeidet gir oss tilgang til et bredere produktspekter for våre abonnenter, sier nyhetsredaktør i ANB, Hallgeir Westrum, i en pressemelding fra selskapet.
Nyhetskalenderen skal være skreddersydd for redaksjonelle miljøer med behov for et forfallsverktøy og oversikt over relevante hendelser. Det er lagt vekt på at kalenderen enkelt kan integreres med kjente kontorstøtteverktøy som Microsoft Outlook og iCal.
I løpet av sommeren vil ANB og Origo markedsføre Nyhetskalenderen mot eksisterende og nye kunder. Den tekniske løsningen er levert av Infostill, som også bidrar i videreutvikling av programvaren.