Mediefolk:

– Bruk av analyse og innsikt er helt avgjørende for å treffe leserne og dermed lykkes med den digitale journalistikken, sier Trond Roger Nydal.

Eks-redaktør skal jobbe med strategi for NHSTs sjømatsatsing

– Jeg er veldig motivert for å gå inn i rollen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Trond Roger Nydal (39) blir ny leder for brukermarked, strategi og forretningsutvikling for NHSTs sjømatpublikasjoner i Bergen, skriver selskapet i en pressemelding.

Han kommer fra stillingen som ansvarlig redaktør og daglig leder i Avisa Nordhordland.

– Dette blir veldig spennende og kjekt, sier Nydal i pressemeldingen.

– Publikasjonene er inne i en sterk digital utvikling og målet fremover er å fortsette veksten. Med alle de dyktige ansatte i organisasjonen og et solid eierkonsern i ryggen, har jeg stor tro på at vi skal lykkes med å nå de ambisiøse målene. Jeg er veldig motivert for å gå inn i rollen.

Vokse videre

NHST Sjømat består av merkevarene Fiskeribladet, IntraFish og Tekfisk, og omsatte i 2020 for i overkant av 51 millioner kroner.

– Ansettelsen skal hjelpe oss til å vokse videre både i og utenfor norsk sjømatnæring. Vi er utrolig glade for å få med oss Trond Roger på laget. Han vil tilføre oss mye kunnskap rundt leserinnsikt, analyse og forretningsutvikling, sier Øystein Hage, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i NHST Sjømat.

– Forståelse for brukernes behov og ønsker er rett og slett en kjemperessurs når du skal identifisere potensial for vekst. Den kunnskapen har Trond Roger, fortsetter Hage.

Treffe leserne

– Bruk av analyse og innsikt er helt avgjørende for å treffe leserne og dermed lykkes med den digitale journalistikken. Her vil jeg bidra med min kompetanse og erfaring og være en ressurs for Øystein og redaksjonen, sier Nydal.

Målet er å gi kundene bedre og mer innholdsrik brukeropplevelse. Det skal også utvikles nye og spennende produkter som brukerne vil ha, skriver NHST Sjømat.

– Strategiarbeidet her er allerede påbegynt og jeg vet det har skapt mye positiv entusiasme i organisasjonen. Å ta dette videre handler i stor grad om godt teamarbeid, og her er jeg ydmyk over at jeg kommer inn i Norges mest kompetente mediemiljø på sitt fagfelt, sier Nydal.

Powered by Labrador CMS