Mediefolk:

– Bruk av analyse og innsikt er helt avgjørende for å treffe leserne og dermed lykkes med den digitale journalistikken, sier Trond Roger Nydal.
– Bruk av analyse og innsikt er helt avgjørende for å treffe leserne og dermed lykkes med den digitale journalistikken, sier Trond Roger Nydal.

Eks-redaktør skal jobbe med strategi for NHSTs sjømatsatsing

– Jeg er veldig motivert for å gå inn i rollen.

Publisert Sist oppdatert

Trond Roger Nydal (39) blir ny leder for brukermarked, strategi og forretningsutvikling for NHSTs sjømatpublikasjoner i Bergen, skriver selskapet i en pressemelding.

Han kommer fra stillingen som ansvarlig redaktør og daglig leder i Avisa Nordhordland.

– Dette blir veldig spennende og kjekt, sier Nydal i pressemeldingen.

– Publikasjonene er inne i en sterk digital utvikling og målet fremover er å fortsette veksten. Med alle de dyktige ansatte i organisasjonen og et solid eierkonsern i ryggen, har jeg stor tro på at vi skal lykkes med å nå de ambisiøse målene. Jeg er veldig motivert for å gå inn i rollen.

Vokse videre

NHST Sjømat består av merkevarene Fiskeribladet, IntraFish og Tekfisk, og omsatte i 2020 for i overkant av 51 millioner kroner.

– Ansettelsen skal hjelpe oss til å vokse videre både i og utenfor norsk sjømatnæring. Vi er utrolig glade for å få med oss Trond Roger på laget. Han vil tilføre oss mye kunnskap rundt leserinnsikt, analyse og forretningsutvikling, sier Øystein Hage, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i NHST Sjømat.

– Forståelse for brukernes behov og ønsker er rett og slett en kjemperessurs når du skal identifisere potensial for vekst. Den kunnskapen har Trond Roger, fortsetter Hage.

Treffe leserne

– Bruk av analyse og innsikt er helt avgjørende for å treffe leserne og dermed lykkes med den digitale journalistikken. Her vil jeg bidra med min kompetanse og erfaring og være en ressurs for Øystein og redaksjonen, sier Nydal.

Målet er å gi kundene bedre og mer innholdsrik brukeropplevelse. Det skal også utvikles nye og spennende produkter som brukerne vil ha, skriver NHST Sjømat.

– Strategiarbeidet her er allerede påbegynt og jeg vet det har skapt mye positiv entusiasme i organisasjonen. Å ta dette videre handler i stor grad om godt teamarbeid, og her er jeg ydmyk over at jeg kommer inn i Norges mest kompetente mediemiljø på sitt fagfelt, sier Nydal.

Powered by Labrador CMS