Sjefredaktør Janne Johannessen om ny helgeutgave av Dagens Næringsliv.
Foto: Mikaela Berg, DN
Dagens Næringsliv
DN rigges for en framtid med færre papirutgaver: Sjøsetter ny helgeutgave
– Den første versjonen av den siste papirutgaven.
Dagens Næringsliv lanserer ny helgeutgave lørdag 23. mars, melder avisa i en pressemelding.
Avisen får nå et enhetlig design, med plass til de beste nyhetssakene, dokumentarene, kommentarene og intervjuene, i tillegg til smart forbrukerjournalistikk og kulturstoff.
Omleggingen er samtidig et skritt mot en framtid med færre papirutgaver.
– DN Helg er den første versjonen av den siste papirutgaven Dagens Næringsliv kommer til å gi ut. Det er i hvert fall slik det ser ut nå, sier sjefredaktør Janne Johannessen i meldingen.
DN har ikke planer om å kutte antallet avisutgivelser i overskuelig fremtid, ifølge pressemeldingen, men Johannessen sier satsningen på DN Helg er med på å rigge avisen for en fremtid med færre utgaver.
– Vi samler kruttet i det papirproduktet som abonnentene setter aller størst pris på, og som kommer til å ha et langt, godt liv. Vi så ingen grunn til å vente med å bygge disse vanene allerede nå, sier hun i meldingen.
Omleggingen innebærer at lørdagsutgaven ikke lenger er delt i én nyhetsdel og én Magasinet-del, og at Etterbørs-seksjonen gjenoppstår bakerst i avisen med kultur- og mediejournalistikk.