Sjefredaktør Janne Johannessen om ny helgeutgave av Dagens Næringsliv.

Dagens Næringsliv

DN rigges for en framtid med færre papirutgaver: Sjøsetter ny helgeutgave

– Den første versjonen av den siste papirutgaven.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Dagens Næringsliv lanserer ny helgeutgave lørdag 23. mars, melder avisa i en pressemelding.

Avisen får nå et enhetlig design, med plass til de beste nyhetssakene, dokumentarene, kommentarene og intervjuene, i tillegg til smart forbrukerjournalistikk og kulturstoff.

Omleggingen er samtidig et skritt mot en framtid med færre papirutgaver.

– DN Helg er den første versjonen av den siste papirutgaven Dagens Næringsliv kommer til å gi ut. Det er i hvert fall slik det ser ut nå, sier sjefredaktør Janne Johannessen i meldingen.

DN har ikke planer om å kutte antallet avisutgivelser i overskuelig fremtid, ifølge pressemeldingen, men Johannessen sier satsningen på DN Helg er med på å rigge avisen for en fremtid med færre utgaver. 

– Vi samler kruttet i det papirproduktet som abonnentene setter aller størst pris på, og som kommer til å ha et langt, godt liv. Vi så ingen grunn til å vente med å bygge disse vanene allerede nå, sier hun i meldingen.

Omleggingen innebærer at lørdagsutgaven ikke lenger er delt i én nyhetsdel og én Magasinet-del, og at Etterbørs-seksjonen gjenoppstår bakerst i avisen med kultur- og mediejournalistikk.

Powered by Labrador CMS