«Det er en kompleks materie å lage et publiseringssystem som treffer de ulike behovene til forskjellige mediehus», skriver Håvard Solheim, konserndirektør i Amedia.
Foto: Amedia
DEBATT:
En avisplattform er mer enn publiseringsløsninger
Det er fint og viktig at det stadig utvikles bedre tekniske løsninger som gjør hverdagen enklere i redaksjonene.
Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
- Dette er et debattinnlegg. Innlegget uttrykker skribentens egne synspunkter.
I Journalisten skriver lederen for Labrador, selskapet som leverer publiseringssystemer, Jan Thoresen og grunnlegger Jon R. Hammerfjeld et innlegg om at det finnes flere alternativer for aviser som nå må lete etter andre publiseringssystemer, enn å gå til Amedia. Journalistens lesere får en rik innføring i Labradors meritter.
Det er en kompleks materie å lage et publiseringssystem som treffer de ulike behovene til forskjellige mediehus, og reisen til Labrador er imponerende. Men når Journalistens redaktør på kommentarplass skriver at Amedia fremstår som et slagkraftig alternativ for aviser, så handler nok det om atskillig mer enn publiseringssystemer.
Som eier og utgiver av 106 avistitler og partner for 17 aviser tilbyr vi i Amedia mer enn solide teknologiske løsninger, blant annet et veldig bredt spekter av relevante støttefunksjoner som det ville vært helt umulig for en frittstående avis å bære alene.
Vi har kompetansemiljøer som gir råd og innsikt for å utvikle redaksjonene og innholdskategoriene, og vi bidrar til forretningsutvikling av nye inntekter. Vi håndterer økonomi og tilbyr HR-støtte, for å nevne noe. Og vi har et stort samlet produkt- og teknologimiljø, som sammen med en rekke gode verktøy og tjenester vi kjøper tilbyr i en helhetlig avisplattform for å sikre journalistikken i et evighetsperspektiv.
Det er fint og viktig at det stadig utvikles bedre tekniske løsninger som gjør hverdagen enklere i redaksjonene. Amedia kjøper slike tjenester og får dem til å spille sammen i en helhet. Derfor er vi sikre på at Amedia fortsetter å være en attraktiv partner for norske aviser i årene fremover.