Facebook brukes sjeldnere av unge nordmenn.

Unge nordmenn svikter Facebook

Facebook har mistet 208.000 daglige, norske brukere mellom 15 og 29 år de siste to årene.

Publisert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det anslår Kantar Media.

På to år har antall daglige brukere i aldersgruppen falt fra 83 til 64 prosent, skriver Kampanje.

Kantar Medias markedsdirektør Ingvar Sandvik anslår at 908.000 nordmenn mellom 15 og 29 år brukte Facebook daglig i siste kvartal. Ifølge Sandvik var tallet redusert til 700.000 i samme kvartal i 2020.

– Vi så allerede i årene 2015 og 2016 på noen underliggende indikatorer som ga signaler om at konsumet og viktigheten av Facebook for denne aldersgruppen var i endring, sier Sandvik.

Drøyt 3,5 millioner nordmenn har en Facebook-profil, hvorav 67 prosent bruker den daglig, viser tall fra Ipsos fra forrige kvartal.

Powered by Labrador CMS