Krise i Osloposten

De fem første månedene i år fikk Osloposten inn 5,1 millioner annonsekroner. Det er 12,1 millioner lavere enn i samme periode i fjor, skriver Kampanje.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Nettstedet skriver at gratisavisa må omsette annonser for rundt 1,2 millioner kroner brutto for hver utgave for å komme i balanse. Hittil i år har tallet per utgave vært på mellom 200.000 til 400.000 kroner.

- Jeg tror fortsatt at Norsk Avisdrift kommer til å gå i balanse neste år, sier direktør Robert Busch i Norsk Avisdrift som eier Oslosposten.

Direktør Robert Busch sier at noe av forklaringen i annonsenedgangen er at Bærumsposten er gått inn og at Osloposten har hatt færre utgivelser i år. Selskapet har også skiftet ut alle annonseselgerne.

- Når det nye selgerkorpset får luft under vingene, vil resultatene komme, sier Busch.



Powered by Labrador CMS