Hanna Sundquist tar over eierskapet til Shape Up-merkevaren, og gjør det til rent nettkonsept.

Legger ned Shape Up som magasin – fortsetter som nettportal

Egmont trekker seg ut av merkevaren.

Publisert Sist oppdatert

Hanna Sundquist tar over eierskapet til Shape Up, som har vært et Egmont-magasin siden 1993, melder Story House Egmont i en pressemelding.

Samtidig legges magasinet ned i fysisk format.

Rundt årtusenskiftet lå opplagstallet over 30.000 per utgave, i 2022 på 8600. Nå digitaliserer Sundquist merkevaren, og gjør Shape Up til en nettportal og treningspodkast. Hun satser også på events og sosiale medier.

Sundquist har jobbet med Shape Up i ti års tid.

– Dessverre må vi bare innse at det ikke lenger er bærekraftig å produsere magasinet i fysisk papirform. Det er med tungt hjerte at jeg beslutter å stoppe printproduksjonen, men samfunnet er i stadig endring, så da gjelder det å evne å tilpasse seg markedet, sier hun i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS