– Partneravtalen med Amedia gir avisa en trygghet inn i framtida, sier daglig leder Gry Thorsteinsen og ansvarlig redaktør Martin Kristiansen i Nye Troms.
Foto: Nye Troms
Lokalavisen Nye Troms inngår partnerskap med Amedia
Med dette vil Amedia på nyåret ha 20 partneraviser.
Den konsernuavhengige lokalavisen Nye Troms inngår nå en avtale om strategisk partnerskap med Amedia.
– Vi ser fram til å komme i gang med dette samarbeidet. Nye Troms er en god og spennende lokalavis for innbyggerne i Bardu, Målselv og Balsfjord, sier direktør for samarbeid og partnerskap i Amedia, Pål Eskås, i en pressemelding.
Digitale inntekter
– Partneravtalen gir avisen en trygghet inn i framtida, sier daglig leder i Nye Troms, Gry Thorsteinsen.
Ansvarlig redaktør Martin Kristiansen legger til:
– For Nye Troms er partnerskapsavtalen viktig for å sikre avisen digitale inntekter. Først og fremst på annonser, men også gjennom økt opplag og flere abonnenter.
Han peker blant annet på at +Alt-løsningen og Direktesport er to produkter som vil styrke dem i konkurransen med andre aviser i dekningsområdet.
– Det vil også øke verdien på abonnementet for våre lesere. Nye Troms har alltid vært god på lokalsport og nå får våre lesere også tilgang på direktesendte fotball- og håndballkamper, og mye annen topp- og breddeidrett. Det tror jeg de vil sette pris på.
Vokser på partnerskap
Avtalen om strategisk samarbeid med Amedia innebærer at Nye Troms vil få samme tilknytning til mediekonsernet som aviser med tilsvarende avtaler. Blant dem er Namdalsavisa, Bladet Vesterålen, Hamar Arbeiderblad og Avisa Hordaland. Når Nye Troms i 2024 blir en del av Amedia-samarbeidet, får konsernet 20 partneraviser.
Drangedalsposten kunne i forrige uke fortelle at der har man inngått en tilsvarende avtale med Amedia. I forrige uke ble det også kjent at Polaris Media avvikler sine partnerskap med 15 konsernuavhengige aviser.