DN: Budstikka bød 45 millioner på seg selv

Men fortsatt uavklart hva som skjer med lokalavisa og Nettavisen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I februar ble det kjent at Sparebankstiftelsen DNB kjøpte mediekonsernet Amedia fra LO, Telenor og Fritt Ord for 395 millioner kroner. Selgerne sikret seg en opsjon som innebærer at de kan kjøpe ut og videreselge minoritetsposter, dersom de oppnår en høyere salgspris enn det postene ble verdsatt til i salget av Amedia.

Les Journalistens dekning av Amedia

Det er fortsatt ingen avklaring på Amedias minoritetsposter på 31,46 prosent i Budstikka og 50 prosent av Nettavisen, skriver Dagens Næringsliv fredag. Postene er til salgs fram til august og sammenlagtprisen som ble satt på de to minoritetspostene skal være på rundt 100 millioner kroner

Ledelsen i Budstikka bekrefter overfor DN at eierselskapet Asker og Bærums Budstikke la inn et bud på rundt 45 millioner kroner for Amedias aksjer i lokalavisen. Budet sto ifølge administrerende direktør Terje Tandberg i Budstikka til 15. mai.

Espen Asheim, administrerende direktør i Egmont Publishing, bekrefter overfor DN at også Egmont har vært i dialog med LO og Telenor om et bud på Nettavisen.

Amedia eier Nettavisen sammen med TV 2-eier Egmont, som har forkjøpsrett dersom Amedias aksjepost legges ut for salg.

Powered by Labrador CMS