Fortsatt vekst for Polaris

Roger Aarli-Grøndalen
nyhetsstudio

Fortsatt sterk utvikling i inntekter fra digitale abonnement, kombinert med reduserte kostnader og vekst i distribusjon av netthandelspakker, ga en resultatvekst på 25 prosent for Polaris Media i tredje kvartal.

Det er selskapet selv som melder dette i en pressemelding.

Dette er tredje kvartalet på rad med positiv resultatutvikling for konsernet.

– Vi er fornøyde med at vi nå har tre strake kvartaler med solid resultatvekst, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Brukerinntektene økte med seks prosent i kvartalet. Konsernets digitale abonnementsinntekter økte med 25 prosent fra samme periode i fjor.

Antall digitale abonnement var 406.000 ved kvartalets slutt, en økning på 18 prosent fra samme tidspunkt i fjor. Heldigitale abonnement utgjør nå 67 prosent av konsernets samlede abonnementsmasse på 606.000, mot 59 prosent ved utgangen av tredje kvartal 2023.

– Vi er inne i en ny fase av den digitale transformasjonen i mediebransjen, og da er det gledelig at mediehusenes digitale satsinger gir resultater, både finansielt og redaksjonelt, sier Koch.

I går kveld sendte Polaris ut en børsmelding hvor det kom fram at styret i konsernet har foreslått at det utbetales et ekstraordinært utbytte på én milliard kroner til aksjonærene, etter at konsernet i oktober solgte en andel av sin aksjebeholdning i Schibsted Marketplaces.

Powered by Labrador CMS