Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Driftsoverskuddet for Mediehuset Nettavisen i 2015 er før goodwill, presiserer selskapet i en pressemelding.
Omsetningen økte fra 132,4 til 144,6 millioner kroner fra året før.
– Resultatet er noe svakere enn året før, men fortsatt et av de beste i Nettavisens historie. Sett på bakgrunn av utfordringene generelt i mediebransjen er jeg brukbart fornøyd med resultatet, sier administrerende direktør og sjefredaktør Gunnar Stavrum.
Mediehuset Nettavisen har rundt 70 ansatte, og gir ut publikasjonene nettavisen.no, side2.no, side3.no og na24.no. I tillegg eier konsernet blogg.no, som er landets dominerende bloggnettverk.
– Vi hadde meget bra utvikling første halvdel av 2015, men mot slutten av året merket vi fallet i annonsemarkedet i likhet med resten av bransjen. Det gjorde at vi ikke oppnådde et nytt rekordresultat, sier Stavrum.
– Mot slutten av 2015 og ved inngangen til 2016 har vi tilpasset kostnadene til det nye inntektsbildet, og vi er nå tilbake i normal fart, legger han til.
Nettavisen gikk ut av 2015 uten gjeld til eierne, etter å ha betalt tilbake 28,3 millioner kroner i gjeld de siste to årene.
– En av årsakene til at Nettavisen fikk et rimelig godt resultat tross markedsutviklingen er at vi var tidlig ute, og fortsatt oppfatter oss som ledende, på såkalt innholdsmarkedsføring. Ved inngangen av 2016 opprettet vi en egen divisjon – Spray – som kun fokuserer på slike produkter, sier Stavrum.