Azeem Azhar er et nytt stjerneskudd på Schibsteds internasjonale himmel. Foto: Flickr.com/Creative Commons/Aleksi Aaltonen

Schibsted ansetter kjent nettgründer

Trapper opp Classified med netthode fra Oxford.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ni år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted ansetter stadig nye ressurspersoner til sin “Product & Technology”-divisjon innen Schibsted Classified Media. Divisjonen sysselsetter i dag omkring 150 personer i Oslo, Stockholm, Barcelona og London.

Onsdag gjorde Schibsted det kjent at Azeem Azhar slutter seg til staben i London som Product Management-direktør. Azhar vil jobbe sammen med et raskt voksende team av dataforskere, utviklere, ingeniører, programvareutviklere og andre eksperter. Han får en viktig rolle i arbeidet med å styrke Schibsteds strategi innen sosiale medier.

Her kan du lese mer av det Journalisten har skrevet om Schibsted

Azhar gikk på Tonbridge internatskole i Kent før han ble tatt opp ved Oxford University. LinkedIn-profilen hans har over 64.000 følgere.

Han har lang erfaring med å bygge opp nettbaserte selskaper. Azhar grunnla PeerIndex, en kompetansekatalog for den sosiale weben, i 2009.  Før PeerIndex var han involvert i etableringen av EVI (kjøpt av Amazon), Powerset (kjøpt av Microsoft), Doppler (kjøpt av Nokia), AMI Software (kjøpt av Bertin), Seedcamp, Zygo, TrueKnowledge, PlanetOut og Esouk.

Samtidig har han journalistbakgrunn. I en periode var han innovasjonsansvarlig hos nyhetsbyrået Reuters. Han har også redaksjonell erfaring fra BBC, The Economist og The Guardian.

– Våre markedsplasser er stadig mer datadrevet og sosiale, noe som gjør at Azhar passer godt inn med sin inngående kunnskap og erfaring på den fronten, sier konserndirektør Christian Printzell Halvorsen, som har det globale ansvaret for utvikling av alle markedsprodukter innen Schibsted Classified Media.

 

 
Powered by Labrador CMS