Utsetter Polaris-salg
Schibsted forlenger aksjeparkering.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Aksjeposten, som tilsvarer 36,3 prosent av aksjene i Polaris Media, har vært parkert hos SEB Enskilda i to år. Medietilsynet har pålagt Schibsted å selge posten som en del av etableringen av Media Norge.
Dårlig marked
På grunn av dårlige markedsforhold i kjølvannet av finanskrisen fikk Schibsted lov til å inngå en avtale om økonomisk eksponering av aksjene.
Fristen for salget var egentlig utgangen av mai, men ifølge en pressemelding fra Schibsted er salget nå utsatt i inntil fire måneder.
Trenger tid
– Schibsted Media Group har løpende arbeidet med ulike alternativer for å avvikle avkastningsavtalen, og det er behov for noe mer tid for å sluttføre denne prosessen, sier konserndirektør for økonomi og finans Trond Berger.
– Schibsted har engasjert en rådgiver med et tydelig oppdrag, og arbeider for så snart som mulig å skape en løsning som reduserer vår finansielle eksponering. Vi er glade for en konstruktiv dialog med Medietilsynet i denne saken.