Mange journalister ønske å bli mediekonsernet Gannetts nye Taylor Swift- og Beyonce-korrespondenter.

Søkte etter Taylor Swift- og Beyoncé-korrespondenter. Fikk 1000 søknader

Prisvinnende journalister ønsker å dekke popstjernene på heltid.

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Tidligere i høst lyste Gannett ut to stillinger som etter hvert gikk viralt. Det amerikanske mediekonsernet – som blant annet utgir avisen USA Today i tillegg til en rekke lokal- og regionalaviser – søkte etter to korrespondenter som på heltid skal dekke hver sin popstjerne: Taylor Swift og Beyoncé.

Wall Street Journal (WSJ) kan nå avsløre at det har kommet inn nærmere 1000 søknader. Blant søkerne er det Emmy-vinnende journalister, Tiktok-influensere og en journalist som i dag dekker Det hvite hus.  

Kristin Robertschief content officer i Gannet Media, sier til WSJ at målet er at de to nye journaliststillingene skal bidra til økte inntekter for hele mediekonsernet, inkludert selskapets mange lokalaviser.

 – Dette er hvordan vi redder lokaljournalistikken, sier Roberts – og legger til: 

– Hvis det lykkes, kan Gannett skape lignende roller som dekker andre personligheter og populære emner. 

I stillingsannonsene kommer det fram at Gannett ikke er på jakt etter to nybegynnere. For å bli vurdert til stillingene kreves det minst fem års journalistisk erfaring. I tillegg må søkerne ha kunnskap om populærkultur.

Powered by Labrador CMS