Øyulf Hjertenes går inn i en nyopprettet stilling i Schibsted-konsernet.

MEDIEFOLK:

Tidligere BT-redaktør får ny toppjobb i Schibsted

Øyulf Hjertenes blir COO i Schibsted News Media.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted Kyst-direktør og tidligere sjefredaktør i Bergens Tidende, Øyulf Hjertenes (44), tar på seg nye oppgaver i Schibsteds nyhetsdivisjon, skriver Schibsted i en pressemelding.

– Jeg er utrolig fornøyd med at Øyulf takket ja til denne nyopprettede stillingen. Det er få som har like lang fartstid i Schibsted-systemet som ham, så han kjenner organisasjonen bedre enn de este. Han har også vokst opp i og med journalistikken, som er kjernen i det vi driver med, sier Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør i Schibsted News Media, i pressemeldingen.

Hjertenes startet som journalist i Bergens Tidende i 2003 - tre år før Schibsted ble majoritetseier i avisen. I 2015 ble ansatt som sjefredaktør og administrerende direktør i avisen.

I 2019 ga han fra seg redaktøransvaret til nåværende sjefredaktør Frøy Gudbrandsen, og ble direktør for fellesskapet av Schibsteds mediehus på Vestlandet, Schibsted Kyst. 

Samtidig har han vært for Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Schibsteds lokalaviser på Vestlandet. Hjertenes er også styreleder i NTB og i Media City Bergen.

Han tiltrer rollen som chief operating officer (COO) i Schibsted News Media i dag, 1. september.

– Som COO vil Øyulf ha en nøkkelrolle i å videreutvikle nyhetsdivisjonen og bidra til innovasjon og samarbeid i en kompleks organisasjon. Hans evne til å se fremover og gjøre strategier om til konkrete resultater passer godt med Schibsted News Medias langsiktige mål om å opprettholde journalistikkens betydning i samfunnet og samtidig levere bærekraftig vekst, sier Tveitnes.

Hjertenes vil ha  ansvar for strategi, kommunikasjon og printvirksomheten i Schibsted News Media. I tillegg vil han ha ansvaret for eksterne strategiske partnerskap. 

Hjertenes fortsette som styreleder for Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

– Schibsted er et mediekonsern med fantastiske merkevarer, dedikerte og dyktige medarbeidere og høye mål for fremtiden. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven som COO, og ser frem til å være med på å utvikle selskapet videre, sier Hjertenes.

Powered by Labrador CMS