TV 2-konsernet ny kunde i NTB

NTB har inngått avtale med TV 2-systemet om en omfattende leveranse av planleggingsverktøyet NTB Nyhetskalenderen.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Avtalen omfatter redaksjonene i TV 2, TV 2 Nettavisen og Kanal24. Kalenderen gir detaljert oversikt over arrangementer, møter, konferanser, aktiviteter og annet innenfor en rekke områder. De fleste store medier i Norge, samt en rekke andre aktører, abonnerer på NTB Nyhetskalenderen.

– Vi er glade for avtalen med TV 2-systemet. For NTB er dette en stor og viktig kunde – og et profesjonelt nyhetsmiljø vi ønsker tett dialog med, sier sjefredaktør/adm.direktør Pål Bjerketvedt i en kommentar.

Forøvrig har Østlandets Blad nylig tegnet abonnement på NTBs sportstjeneste, også det en ny kunde.

TV 2-systemet besluttet for øvrig å utfordre både NTB og Avisenes Nyhetsbyrå på nyhetsmarkedet i fjor høst, da TV 2 Nettavisen Nyhetstjenesten ble tilbudt til norske aviser. Nyhetstjenesten hadde til da stort sett vært en intern tjeneste i TV 2, Nettavisen og Kanal24.

Tilbudet omfatter de fleste felt som innenriks, utenriks, kultur, sport, it, bil, spill og annet.

Powered by Labrador CMS