Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 for fornøyd med sommeren. Foto: Eivind Senneset / TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 for fornøyd med sommeren. Foto: Eivind Senneset / TV 2.

TV 2 styrket ut av sommeren

Også TV 2 Nyhetskanalen vokser.

TV 2 økte kraftig i juli, og fikk en vekst på hele 7,7 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen 20-49 år, skriver tv-kanalen i en pressemelding.

Og TV 2 Nyhetskanalen fortsetter veksten, og økte i begge seermålgruppene sist måned.

- Det er flere årsaker til at vi andelsmessig kommer styrket ut av denne sommeren, sammenlignet med fjoråret. Blant disse er fotball-VM, Allsang på Grensen, God Sommer Norge, Tour de France og TV 2 Nyhetene. Nå tar vi med oss denne farten inn til en sterk høstmeny, som vi gleder oss til å vise våre seere, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.

Veksten er også markant sett mot juli i 2016 hvor TV 2 sendte fotball-EM, skriver tv-kanalen.